יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

ציפורני רוקוקו // Rococo Nails



אחד הסגנונות האהובים עליי באומנות הוא הרוקוקו, שהחל להתפתח בראשית המאה ה-18 בפריז ובהמשך התפשט גם ברחבי אירופה הקלאסית. הסגנון מאופיין בעושר של עיטורים אלגנטיים וקישוטים ססגוניים, עשויי ברונזה או זהב ושפע של צבעי פסטל עדינים.

הפעם נחזור 300 שנים בזמן וניצור מניקור מהיר וקל.


חומרי עבודה:






















שלב 1 – שכבת לק בסיס (Base Coat) – לפני כל משיחת צבע לק, הקפידי למרוח את הציפורניים בשכבת לק בסיס, שתגן על ציפורנייך ותמנע את הכתמתן. 
(אני השתמשתי ב- Essie - First Base Base Coat).

שלב 2 – צבע בסיס – נמרח את הציפורניים ב-2 שכבות של לק בצבע טורקיז או מנטה.
(אני השתמשתי בצבע טורקיז של Essie -  Turquoise and Caicos).


שלב 3 – מייבש לק (Top Coat) – נמרח את הציפורניים בשכבה עבה של מייבש לק, בהמשך תגלי מדוע.
(אני השתמשתי ב- Essie - To Dry For).
שלב 4 – Golden Time כעת נפזר את עלי הזהב על הציפורן. העלים בדרך כלל מגיעים מפוררים או כדף שלם. אם ברשותך דף זהב, פוררי אותו מראש בעדינות ובאופן בלתי אחיד.
(אני רכשתי את עלי הזהב בחנות התחביב והיצירה - "ארטא" בתל-אביב, בעלות של שקלים בודדים).

הסוד הוא: לפזר את עלי הזהב מיד לאחר שמרחנו את הציפורניים במייבש לק. השכבה העבה משמשת למעשה כדבק עבור עלי הזהב וכבסיס לשקיעתם, מבלי לפגוע בגוון צבע הלק שלנו (מה שהיה עשוי לקרות אם היינו משתמשות בדבק ציפורניים, שהוא בעל גוון לבן ומרקם סמיך).

טיפ: הפעם אין חובה לסיים את מלאכת המניקור בשכבה נוספת של מייבש לק. הפתיתים שפיזרנו שקעו מעט בשכבה שהנחנו קודם לכן ומריחה נוספת עלולה לפגוע בפיזור עלי הזהב.


המתיני לייבוש מלא, בטרם תעברי ליד השנייה.

הערה: כמובן שישנם לקים שקופים עם עלי זהב מפוררים בתוכם שניתן להשתמש בהם, אבל מניסיוני הם לא עושים את אותה העבודה (במיוחד מעל צבעי לק בהירים, כמו במקרה שלנו). למה? עלי הזהב שנמצאים במיכל הלק משילים מעט עם הזמן את צבעם וכך למעשה הם צובעים את הלק השקוף. לכן כאשר נמרח את הציפורניים עם לק עלי זהב מעל ללק בצבע בהיר (במקרה שלנו: טורקיז), צבע הבסיס ישנה את הגוון ויתכהה במידה ניכרת. באמצעות שימוש בפתיתי זהב, נקבל שליטה רבה יותר גם על כמות ואופן פיזור העלים וגם על צבע הבסיס שבחרנו לנו.


To make a long story short // או בקיצור...


אז אחרי שעמלנו על מניקור מלכותי, בוהק ומסוגנן,
כל שנותר הוא להתרווח וליהנות מפטיפור מתוק קטן.
                          קירסטן דאנסט בסרט "מארי אנטואנט", בבימויה של סופיה קופולה (2006).

2 תגובות: